Акцизи залишаються невизначеними: які ціни очікувати на АЗС у вересні -- Delo.ua


Світові ціни на нафту падають, оскільки інвестори очікують, що країни ОПЕК+ (Країни, що не входять до ОПЕК, але співпрацюють з картелем) почнуть збільшувати постачання починаючи з жовтня. Інвестори також відреагували на дані про зростання споживацьких доходів в США, що економіка була стійкою в третьому кварталі та ставить під сумнів зниження відсоткових ставок Федеральною резервною системою (Виконує в США функції Центрального банка).

Також через плани ОПЕК+ збільшити постачання нафти на світові ринки аналітики Goldman Sachs Group Inc. та Morgan Stanley знизили прогнозні ціни на нафту на наступний рік. Обидва банки прогнозують, що у 2025 році нафта марки Brent коштуватиме нижче $80 доларів за барель. Також аналітики обох банків прогнозують, що ринок сирої нафти наступного року буде профіцитним, а ціни будуть мати тенденцію до зниження протягом всього року.

Експерт консалтингової фірми "Нафторинок" Олександр Сіренко зазначив, що ринок перебуває в стані очікування щодо майбутнього закону, який передбачає збільшення акцизів.

Експерт зазначив, що навіть без підвищення акцизу зростання котирувань у Європі призвело до підвищення гуртових цін на дизельне паливо в Україні. Станом на 30 серпня середня гуртова ціна дизельного палива зросла на 98 копійок за літр, досягнувши 43,68 грн/л, порівняно з 23 серпня.

Спотові ціни на дизельне паливо 29 серпня зросли на 1,6-2,3% у порівнянні з 22 серпня: на північно-західних маршрутах котирування дизельного палива піднялися на $11-12 за тонну, в портах Середземного моря — на $15-16 за тонну, досягаючи $699-709 за тонну та $706-717 за тонну відповідно. Імпорт дизельного палива за перші 28 днів серпня зріс на 19,6% у порівнянні з аналогічним періодом липня.

На місцевому ринку Одеської області середня вартість дизельного пального сягнула 42,01 грн/л. У Чернівецькій області цей показник становив 43,14 грн/л, на Волині — 43,56 грн/л, у Львівській області — 43,57 грн/л, а на Закарпатті — 44,14 грн/л. У Київському регіоні середня ціна дизельного пального була на рівні 44,08 грн/л.

Середня гуртова вартість бензину А-95 станом на 30 серпня порівняно з 23 серпня піднялася на 70 коп./л і досягла 48,54 грн/л. На південному кордоні, в Одеській області, ціни на А-95 варіювалися від 47,60 до 50,50 грн/л. У Чернівецькій області, що розташована на південно-західному кордоні, ціни починалися від 48,00 грн/л. У Львівській області, що на західному кордоні, ціни коливалися в діапазоні від 46,00 до 49,00 грн/л. У столичному регіоні ціни змінювалися від 47,10 до 50,50 грн/л.

Середньодобовий обсяг імпорту бензину А-95 за 28 днів серпня зріс на 34,1% порівняно з липнем. Частка бензинів, що постачаються автонормами, становила 23,7% від загального обсягу надходжень, при цьому середньодобовий імпорт автонормами збільшився на 20,9%. Основну частину імпорту становила продукція румунського (32,7%), грецького (18,1%), польського (16,8%) та німецького (15,3%) виробництва.

На автозаправних станціях середня вартість бензину А-95 і дизельного палива за останній тиждень практично залишилася на тому ж рівні та станом на вечір 30 серпня становила 56,47 грн/л і 52,55 грн/л відповідно. Проте, на більшості станцій мереж "БРСМ-Нафта" та Motto, ціна бензину А-95 підвищилася на 20-50 копійок за літр у порівнянні з попереднім тижнем.

"Якщо президент підпише закон про підвищення акцизу, мережі планують протягом двох тижнів поступово збільшувати ціни на АЗС, додаючи по 50 копійок за літр щоразу, щоб компенсувати різницю податків," — зазначає Сіренко.

Як він зазначив, це лише частина майбутніх змін, які вплинуть на ринок. Нещодавно голова фінансового комітету Данило Гетманцев представив основні зміни, передбачені доопрацьованим законопроєктом щодо авансових платежів для власників заправних станцій. Ці внески варіюватимуться від 30 до 80 тисяч гривень на місяць, залежно від кількості видів пального, що продаються, та наявності пунктів реалізації алкогольних напоїв і/або тютюнових виробів. Це безсумнівно вплине на ринок пального, проте поки важко передбачити, якою буде остаточна версія законопроєкту, коли його ухвалять і коли закон набуде чинності.

Засновник групи "Прайм" Дмитро Льоушкін повідомив, що імпортери, очікуючи на нові акцизи, намагалися заробити на їхньому підвищенні, завізши в країну на 30-40% більше пального, ніж зазвичай споживається за місяць. Проте президент не підписав відповідний закон, і розмитнення пального станом на 1 вересня залишилося без змін. Якщо така ситуація триватиме, трейдери можуть почати демпінгувати, що допоможе утримати роздрібні ціни на нинішньому рівні.

Отже,

За інформацією від "Нафторинку", наприкінці серпня імпортери продовжували постачати в країну рекордні обсяги газу, навіть при відсутності відомостей про підписання президентом закону, що передбачає підвищення акцизу з 1 вересня. У період з 22 по 28 серпня обсяги постачання пропан-бутану в Україну збільшилися на 44,6% порівняно з 15-21 серпня, досягнувши 43,3 тис. тонн. Загальний імпорт цього виду палива з 1 по 28 серпня склав 108,3 тис. тонн, що є найвищим показником з грудня 2022 року, коли обсяги становили 100,5 тис. тонн.

Середня ціна газу на кордоні зросла на 7,8% до $719/тонна (від 40900 грн/тонна з податками) за період з початку серпня, в порівнянні з $667/т протягом липня.

Після зростання середньої ціни газу українського виробництва на 7 266 грн/т до 48 671 грн/т ($873/т без податків) на торгах 28 серпня в електронній торговій системі "Української енергетичної біржі" -- зросла також ціна газу приватних газовидобувних компаній. 30 серпня компанія "Системойлінженерінг" реалізувала газ по 49 200 грн/т ($888/т без податків) на умовах самовивозу в Харківській області, в порівнянні з 47700 грн/т на торгах 27 серпня. Інший виробник продав газ 29 серпня по 49700 грн/т ($898/т без податків), в порівнянні з 45100 грн/т в понеділок 26 серпня.

Середня ціна пропозицій LPG від торговельних компаній протягом 29-30 серпня зросла на 263 грн/т до 50983 грн/т ($924/т без податків) на умовах самовивозу.

На думку експерта "Нафторинку" Дмитра Глумова, більшість трейдерів вже встановила ціни з урахуванням підвищеного акцизу. Проте деякі трейдери тимчасово зупинили продажі або постачають ресурс виключно за запитом постійних клієнтів.

В прикордонних Волинській, Львівській, Закарпатській та Чернівецькій областях діапазон цін залишається в межах до 45500-54500 грн/т ($813-995/т без податків). За дунайськими базисами на півдні країни LPG пропонують по 47000-49000 грн/т ($843-946/т без податків).

На автозаправних станціях протягом 29-30 серпня відбулося подорожчання автогазу у більшості роздрібних мереж. Зокрема, на окремих АЗС мережі "Укрнафта" ціна автогазу зросла на 0,30 грн/л, досягнувши 27,79-27,99 грн/л. Також коригування цін здійснили такі оператори, як "БРСМ-Нафта", Marshal, VST, BVS, Luxwen, Eleron, "Катрал", "УкрПетроль", Ovis, Autotrans тощо. Середня ціна на скраплений газ (LPG) станом на 30 серпня становить 28,54 грн/л.

Засновник системи торгівлі скрапленим газом Sintonec LPG Михайло Шубан каже, що якщо закон про підвищення акцизів не почне діяти, ціна в гурті може знизитись на 3-4 тис. грн/тонна. Це зниження відбуватиметься до імпортного паритету. Проте ціна газу в ЄС зростатиме через сезонне підвищення попиту. Роздріб реагуватиме відповідно до гуртових цін з затримкою на тиждень або на 10 днів.

За його словами,

Вартість пального у провідних мережах автозаправних станцій:

Інформаційні додатки для мереж автозаправних станцій.

Related posts