Есть ли возможность для компании подать заявление на рассрочку налогового долга в электронном формате?
Налоговые органы разъясняют, возможно ли для компании подать заявление на рассрочку налоговой задолженности в электронном формате.
Согласно пункту 17.1.5 Налогового кодекса Украины, налогоплательщик имеет право на получение рассрочки или отсрочки по своим денежным обязательствам или налоговому долгу в соответствии с правилами и условиями, определенными Налоговым кодексом.
Органы контроля, указанные в подпункте 41.1.1 Налогового кодекса Украины, имеют право выносить решения относительно рассрочки или отсрочки исполнения денежных обязательств и налогового долга, а также осуществлять списание безнадежного налогового долга в соответствии с установленными законодательством процедурами (подпункт 20.1.29 НКУ).
В соответствии с пунктом 100.2 Налогового кодекса Украины, налогоплательщик вправе подать в контролирующий орган запрос на предоставление рассрочки или отсрочки по своим денежным обязательствам или налоговому долгу.
Согласно пункту 3.1 Порядка предоставления рассрочки (или отсрочки) по денежным обязательствам (налоговому долгу) налогоплательщиков, утвержденного приказом Министерства доходов и сборов Украины от 10 октября 2013 года №574 (в дальнейшем - Порядок №574), налогоплательщик должен подать письменное обращение в контролирующий орган по месту своей регистрации или по адресу учета соответствующего денежного обязательства (налогового долга) для получения рассрочки (отсрочки) (см. Приложение 1 к Порядку №574).
До заяви додається економічний аналіз, що включає в себе:
Наказом №574 не встановлено жодних обмежень стосовно методів подачі цієї заявки.
В пункті 42-1.2 Податкового кодексу України зазначено, що Електронний кабінет надає платникам податків можливість здійснювати свої права та виконувати зобов'язання, визначені як самим Податковим кодексом, так і іншими законодавчими актами. Контроль за дотриманням цих норм покладено на відповідні контролюючі органи. Крім того, електронний кабінет сприяє взаємодії платників податків з контролюючими органами з різних питань, передбачених Податковим кодексом, що може здійснюватися в електронному форматі за допомогою електронних засобів зв'язку.
Платник податків має можливість самостійно визначати спосіб комунікації з контролюючими органами в електронному форматі через Електронний кабінет, якщо інше не передбачено Податковим кодексом України (пп. 17.1.13 ПКУ).
Функціонування Електронного кабінету регламентується наказом Міністерства фінансів України, виданим 14 липня 2017 року під номером 637.
Увійти в Електронний кабінет можна за зазначеною адресою, а також через вебпортал Державної податкової служби.
Доступ до приватної секції Електронного кабінету відкривається після успішного завершення електронної ідентифікації користувача в онлайн-режимі. Це можливо за допомогою кваліфікованого електронного підпису, виданого будь-яким Кваліфікованим постачальником електронних довірчих послуг. Процес здійснюється через Інтегровану систему електронної ідентифікації - id.gov.ua, з використанням MobileID або BankID, а також можливим застосуванням Дія Підпис або "хмарного" кваліфікованого електронного підпису.
Меню "Комунікація з ДПС" у приватній секції Електронного кабінету надає можливість платнику податків відправити лист, що містить заяву про надання розстрочки або відстрочки зобов'язань (податкового боргу), разом із документом, який підтверджує економічні підстави для такої заявки (далі - Лист).
Процес підготовки такої кореспонденції включає вибір наступних реквізитів: регіон, де розташований орган ДПС, орган ДПС, якому адресовано лист, тип документа (з доступного списку обирається "Заява (клопотання)"), тематика (з вибірки обирається "Інші питання, що належать до компетенції ДПС"). Також необхідно заповнити короткий зміст і завантажити сканований документ (файл має бути у форматі pdf і не перевищувати 5 МБ).
Дата подання Листа вважається датою його реєстрації в податковому органі. Протягом одного робочого дня після відправлення Листа до ДПС, автор електронного листа отримає інформацію про вхідний реєстраційний номер та дату його реєстрації.
Інформацію щодо отримання та дати реєстрації Листа в органі ДПС платник податків може переглянути у вкладці "Вхідні" меню "Вхідні/вихідні документи" приватної частини Електронного кабінету.