Найдорожчі та найскандальніші - які особливості виборів президента США у 2024 році?


Ці вибори повинні залишити свій слід в історії XXI століття як виняткові.

Технології, що використовувалися в кампаніях Гарріса та Трампа, в значній мірі не відрізняються від традиційних виборчих кампаній, які дотримуються усталених принципів політичного маркетингу в Сполучених Штатах.

Але цього разу вражає агітаційна масштабність, бюджетні рекорди та емоційний антагонізм (Гарріс намагається приклеїти Трампу ярлик "фашист", Трамп же називає Гарріс "комуністкою" з низьким IQ), які роблять вибори точкою можливого переходу у нечувану громадянську кризу після підрахунку голосів.

Сьогодні вага кожного голосу в "поворотних штатах" ніколи не була такою великою. Результати федеральних виборів можуть залежати від кількох тисяч або навіть десятків голосів у невеликих округах.

У цій виборчій кампанії можна було спостерігати традиційні форми агітації: постери, розташовані біля житлових будинків, зустрічі з кандидатами, дебати, таргетована реклама, електронні розсилки, залучення знаменитостей з Голлівуду, обходи домогосподарств виборців, поїздки по районах з мегафоном, мобільні додатки з інформацією про політичні погляди виборців, інтерв'ю політиків у відомих журналістів, а також публікації мемуарів, що містять скандальні деталі.

Не можна не звернути увагу на книгу "Війна" Боба Вудворда, в якій йдеться про те, що Трамп телефонував Путіну з моменту початку широкомасштабної агресії проти України. Цю інформацію майстерно використали демократи у своїй кампанії проти Трампа.

Безпрецедентним є використання звичайної та цифрової реклами в соціальних медіа. На цих президентських виборах рекорди б'є реклама на YouTube, націлена на неполітичну аудиторію, або, як я називаю -- "тихого виборця".

Наприклад, Трамп взяв участь у трьохгодинному подкасті з Джо Роганом, який зібрав 36 мільйонів прослуховувань лише на YouTube. Відзначалася також активна реклама Трампа на ігрових платформах, що вказувало на його прагнення залучити молодих чоловіків-виборців.

Штаб Гарріс величезні кошти тратив на рекламу в манікюрних салонах, журналах про стиль життя та у торгівельних центрах "хитких штатів", орієнтуючись на жіночий електорат.

З метою залучення нових виборців Гарріс вирушила на територію опонента, прагнучи заручитися підтримкою поміркованих республіканців.

Отже, колись було створено комітет політичної активності виборців на підтримку Гарріс, ініційований колишнім республіканським кандидатом Ніккі Гейлі, від якої, до речі, Гейлі дистанціювалася. Ця кампанія отримала підтримку від таких відомих та шанованих республіканців, як Дік Чейні та Арнольд Шварценеггер.

Слід відзначити й деякі змістовні акценти рекламних технологій. Для прикладу, гендерна поляризація. Яскравим прикладом може слугувати вірусний ролик з Джулією Робертс, націлений на прихованих жінок-прихильниць Гарріс у патріархальних і консервативних родинах, схильних голосувати за Трампа з нагадуванням про те, що їх голос є конфіденційним.

Кампанія була наповнена яскравими перформансами, залученням стендаперів-коміків та популярних журналістів в агітаційний угар. Щоб підкреслити єдність з робочим класом, Трамп смажив картоплю у McDonald's у приміській зоні Філадельфії та сів за сміттєвоз, щоб потролити Байдена, який необережно назвав прихильників Трампа "сміттям".

Найбільш скандальною технологією стала лотерея Ілона Маска, яка викликала вже судову справу проти нього. Маск заявив, що до виборів президента даватиме по $1 мільйону на день випадковій людині, яка підписала петицію організації America PAC про зобов'язання підтримувати право на свободу слова та право на володіння зброєю.

Це дозволить йому зібрати величезний масив персональних даних, які можна використати в спрямуванні трампівських меседжів та реклами у відповідальний момент фінального голосування.

І окремо слід сказати про те, що саме ці вибори б'ють рекорди по масовому використанню генеративного штучного інтелекту на виборах: просування у соціальних медіа, яскраві дипфейки, телефонні дзвінки із голосом зірок та політиків, графічне домальовування великої кількості прихильників на мітингах. В деяких штатах вже ухвалені закони, що обмежують застосування AI у виборах (Мічиган, Вашингтон, Каліфорнія тощо). На федеральному рівні поки заборон немає.

Related posts