Один із затребуваних маршрутів до Польщі може бути скасований: Укрзалізниця вже призупинила продаж квитків.
Ймовірність збереження маршруту неймовірно низька.
З 22 вересня Укрзалізниця зупиняє реалізацію квитків на маршрут Рава-Руська-Варшава. Це рішення зумовлене закінченням дії угоди між українським перевізником і польською компанією SKPL.
Маршрут, що діяв протягом приблизно року, вважався найшвидшим способом дістатися до Варшави зі Львова. Фахівець у сфері паливно-енергетичних питань Віктор Гальчинський поділився аналізом поточної ситуації та потенційними наслідками для пасажирських перевезень між Україною та Польщею.
Укрзалізниця і SKPL ведуть активні обговорення з метою збереження маршруту, але поки що не змогли знайти спільну мову. Польський державний перевізник PKP Intercity також проявив інтерес до цього напрямку і подав запит на отримання дозволу до польського регулятора. Проте, ймовірність отримання такого дозволу до 21 вересня, коли завершиться чинна угода, є вкрай низькою.
Проблеми з маршрутом Рава-Руська-Варшава — це не єдина складність в сфері залізничного сполучення між Україною та Польщею. Також під загрозою зриву опинилося заплановане на грудень 2024 року міжнародне пасажирське сполучення євроколією Перемишль-Хирів-Заґуж. На будівництво залізничних колій для цього напрямку обидві країни витратили близько 1,5 мільярда гривень.
13 вересня планувався промоційний рейс польського пасажирського потяга за маршрутом Перемишль-Нижанковичі-Хирів-Устрики Долішні-Заґуж. Однак, за два дні до наміченої дати, захід було скасовано через відмову головного коменданта Прикордонної варти Польщі. Причини цього рішення не були розкриті.
Також залишається невизначеною "обмежена" версія міжнародного залізничного сполучення "Заґуж-Хирів". Незважаючи на те, що польська компанія SKPL отримала дозвіл на здійснення рейсів з грудня 2024 року, виникли труднощі з адаптацією залізничного термінала на пункті пропуску "Смільниця-Кросьценко" до сучасних стандартів.
Проте без функціонування локальних маршрутів реалізація глобальних проєктів стає малоймовірною, каже Гальчинський. Підтвердженням цього є відмова керівництва програми Connecting Europe Facility у фінансуванні проєкту євроколії Мостиська-2 -- Скнилів. Натомість кошти були виділені на євроколію Чоп-Ужгород.
Раніше "Телеграф" повідомляв, що в українських поїздах, окрім вагонів для жінок та дітей, з’явиться ще один новий тип вагонів. Згідно з концепцією, інклюзивний вагон буде обладнаний чотирма відокремленими купе, де зможуть розміститися двоє пасажирів на інвалідних візках разом із їх супроводжуючими. Таким чином, в одному вагоні зможе подорожувати до 16 осіб.