Що відомо про "монарха" київського метро Брагінського, якого підозрюють у затопленні підземки?
Місцезнаходження підозрюваного визначається.
Віктору Брагінському, який раніше обіймав посаду керівника київського метрополітену, висунули звинувачення у службовій недбалості. Його підозрюють у неналежному виконанні своїх обов'язків, що спричинило затоплення тунелів між станціями "Деміївська" та "Либідська".
Він, зокрема, не створив комісії для спеціальних обстежень метрополітену. Про це повідомили у прес-службі Офісу генпрокурора.
"За даними слідства, підозрюваний не проводив оцінку ризиків виникнення надзвичайних ситуацій на об'єктах КП "Київський метрополітен", не вживав заходи щодо забезпечення довгострокової служби штучних споруд та запобігання появі їх несправностей. Також він не призначав комісію для проведення спеціальних оглядів, обстежень та спостережень за дефектними, ослабленими конструкціями та спорудами станцій Оболонсько-Теремківської лінії Київського метрополітену", -- йдеться у повідомленні.
Внаслідок службової халатності Брагінського сталося підтоплення в тунелях, що з'єднують станції "Деміївська" та "Либідська". У цій зоні з'явилися тріщини, які порушили цілісність гідроізоляції, і вода почала активно заповнювати колії.
У зв'язку з цим 8 грудня 2023 року міська адміністрація призупинила роботу на шести станціях "синього" маршруту.
Експертиза встановила, що експлуатація тунелів не відповідає будівельним нормам, а збитки від недбалості чиновника з грудня 2023 року до березня 2024 року становлять понад 138 мільйонів гривень.
Від закриття ділянки метро підприємство також недоотримало майже 26 мільйонів гривень.
"В даний час вживаються дії для визначення місця знаходження підозрюваного", – повідомили в Генеральній прокуратурі України.
Віктор Брагінський народився у березні 1983 року у Києві і зараз йому 42 роки. У 2000 році закінчив Київський ліцей № 100.
Навчався в Академії праці та соціальних відносин Федерації профспілок України, після закінчення якої здобув спеціальність "Правознавство" та кваліфікацію "юриста".
З 2002 до 2004 року навчався у Військовому інституті КНУ ім. Т.Г. Шевченка. Здобув звання молодшого лейтенанта юстиції. Знаходиться у запасі першого розряду.
У період з 2011 по 2013 рік я навчався в Національному транспортному університеті, де здобув спеціальність у галузі "Економіка підприємництва" і отримав кваліфікацію "економіст".
У період з 2011 до 2014 року я навчався в аспірантурі на кафедрі економічної політики Національної академії державного управління. Успішно захистив дисертацію і отримав науковий ступінь кандидата наук у галузі державного управління.
Він розпочав свою кар'єру у 18 років як техніка-доглядача у ЖБК "Україна", після чого був заступником директора ТОВ "Спецодяг України".
З 2005 року він обіймав різні посади від помічника до директора у групі компаній "Нафтогаз", після чого був на топ посадах в "Укрпромграніті", "Укрінтеравтосервіс", ДП "Бердянський морський торговельний порт" та київській обласній дирекції "Укрпошти".
Улітку 2014 року Брагінського призначили керівником комунального підприємства "Київський метрополітен". З 1 грудня 2020 року він обіймає посаду депутата Київської міської ради IX скликання, представляючи партію "Удар".
Однією з ключових обіцянок нового керівництва київського метрополітену стало зведення лінії метро до Виноградаря. Ці роботи стартували лише на початку 2019 року, але незабаром були призупинені.
Віктор Брагінський майже десять років очолював столичну підземку. Після розслідування BIHUS.Info, у якому журналісти розглянули дороге майно близьких Брагінського.
Журналісти розібрали декларації чиновника, порахували нове майно його рідних та з'ясували, що його мама-пенсіонерка купує дорогі квартири, сестра купує землю за космічними цінами, не зовсім колишня дружина-мільйонерка будує дачу в Козині, а пов'язані з Брагінським люди отримували підряди від самого метрополітену .
Засоби масової інформації дійшли висновку, що протягом десяти років керівництва Брагінського в київському метрополітені він та його оточення могли заробити мільйони доларів.
Протягом кількох годин після публікації розслідування, з'явилася емоційна реакція на нього мера Києва Віталія Кличка. "Віктор Брагінський буде відсторонений від виконання обов'язків директора столичного метро. Або не чинитиме опір і сам напише заяву на звільнення. Далі фактами, оприлюдненими в розслідуванні журналістів Bihus info, мають займатися відповідні органи. Правоохоронні", -- сказав тоді очільник Києва.
Віктор Брагінський вирішив подати заяву про звільнення наступного дня після завершення розслідування. Крім того, він склав повноваження депутата від фракції "Удар" і покинув Київську міську раду.
Раніше "Телеграф" розповідав про те, що наприкінці 2023 року київську підземку почало затоплювати, внаслідок чого закрили частину станцій метро. У лютому 2024 стало відомо, що шість станцій "синьої гілки" могли повністю піти під воду. Під загрозою перебували як закриті станції, так і продовжують функціонувати.